Kan S-tog på Kystbanen løse problemet med "røret" (Trafikpolitik)

af tgpsen, søndag 16. juni, 2019, 23:10 (94 dage siden) @ steenth

Dvs. det man kan med CBTC vil man også kunne med ETCS. Hvordan kan du så hævde at to spor CBTC plus to spor ETCS vil have større kapacitet end fire spor ETCS?


CBTC kan klare 40 tog i timen og ETCS med regionaltog kan klare maksimalt 20 tog timen.

ETCS på S-tog vil højst kunne klare 30 tog i timen - bedste eksempel i drift er 24 tog i timen.. Dvs 10 færre tog i timen i bedste fald. Og med nuværende bedste eksempel 16 tog timen. Hvis man blander S-tog og regionaltog, bliver kapaciteten endnu mere mindre.

Hvad er det for en egenskab ved regionaltog som gør kapaciteten under ETCS mindre?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
Sukkerkogeriet Odense
Sukkerkogeriet Odense
Sukkerkogeriet Odense åbnede i december 1873 som en af de første sukkerfabrikker i Danmark. Sydfynske Jernbaneselskab forestod i starten driften på fabrikken indtil man selv begyndte at indkøbe brugte lokomotiver. Her er historien om Odense Sukkerfabrik.
 Læs artiklen 
3 advokat tilbud
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen