Kan S-tog på Kystbanen løse problemet med "røret" (Trafikpolitik)

af Frank Poulsen @, mandag 17. juni, 2019, 14:25 (256 dage siden) @ tgpsen

Hvordan kommer alle disse forslag til at harmonere med at lave et sporlayout på Vesterport til og fra og kryds og tværs? Hold op der skal bruges mange penge i så fald... Hvis jeg havde x milliarder til jernbanen ville jeg fokusere andre steder og sørge for at nye tog til Kystbanen var med lidt flere døre og hurtigere igangsætning i stedet for dette virvar af forslag. Og så investere andre steder og måske især netop som før foreslået et overhalingsspor fra Klampenborg til Rungsted evt helt til nivå, så man kan undgå forsinkelser på ikke standsende tog og standsende tog spreder sig.

Et af hovedproblemerne er regularitet skriver i, det vil jo netop kunne vindes ved denne løsning.
Et andet er at det vil gå hurtigere grundet flere døre. Der må findes materiel der har flere døre og hurtigere igangsætning som kan køre som regionaltog på kystbanen uden et hav af milliardinvsteringer i strøm og sporomlægninger omkring Vesterport og Østerport.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Lyntogenes triumftog mod Lillebælt
Lyntogenes triumftog mod Lillebælt
Lars Christensen har været i avisarkivet og fundet tre reportager fra indvielsen af Lillebæltsbroen og indsættelsen af de nye lyntog i 1935. Artiklerne blev bragt i Berlingske Tidende og Randers Amtsavis.


 Læs artiklen 

Indsend billeder
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen