Kan S-tog på Kystbanen løse problemet med "røret" (Trafikpolitik)

af Frank Poulsen, mandag 17. juni, 2019, 14:25 (171 dage siden) @ tgpsen

Hvordan kommer alle disse forslag til at harmonere med at lave et sporlayout på Vesterport til og fra og kryds og tværs? Hold op der skal bruges mange penge i så fald... Hvis jeg havde x milliarder til jernbanen ville jeg fokusere andre steder og sørge for at nye tog til Kystbanen var med lidt flere døre og hurtigere igangsætning i stedet for dette virvar af forslag. Og så investere andre steder og måske især netop som før foreslået et overhalingsspor fra Klampenborg til Rungsted evt helt til nivå, så man kan undgå forsinkelser på ikke standsende tog og standsende tog spreder sig.

Et af hovedproblemerne er regularitet skriver i, det vil jo netop kunne vindes ved denne løsning.
Et andet er at det vil gå hurtigere grundet flere døre. Der må findes materiel der har flere døre og hurtigere igangsætning som kan køre som regionaltog på kystbanen uden et hav af milliardinvsteringer i strøm og sporomlægninger omkring Vesterport og Østerport.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Assens Sukkerfabrik
Assens Sukkerfabrik
De danske Sukkerfabrikker opførte i 1883-84 Assens Sukkerfabrik, der i over 100 år var en stor og vigtig arbejdsplads i Assens. Læs i denne artikel om fabrikkens historie med fokus på roebanesystemet og de lokomotiver, der befarede det.



 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen