Kan S-tog på Kystbanen løse problemet med "røret" (Trafikpolitik)

af Svend @, mandag 17. juni, 2019, 14:39 (171 dage siden) @ Frank Poulsen

Hvordan kommer alle disse forslag til at harmonere med at lave et sporlayout på Vesterport til og fra og kryds og tværs? Hold op der skal bruges mange penge i så fald... Hvis jeg havde x milliarder til jernbanen ville jeg fokusere andre steder og sørge for at nye tog til Kystbanen var med lidt flere døre og hurtigere igangsætning i stedet for dette virvar af forslag. Og så investere andre steder og måske især netop som før foreslået et overhalingsspor fra Klampenborg til Rungsted evt helt til nivå, så man kan undgå forsinkelser på ikke standsende tog og standsende tog spreder sig.

Et af hovedproblemerne er regularitet skriver i, det vil jo netop kunne vindes ved denne løsning.
Et andet er at det vil gå hurtigere grundet flere døre. Der må findes materiel der har flere døre og hurtigere igangsætning som kan køre som regionaltog på kystbanen uden et hav af milliardinvsteringer i strøm og sporomlægninger omkring Vesterport og Østerport.

.
..... men det er da i det mindste ganske underholdende ;-) :-P
Nu glæder jeg mig til fortsættelsen (fortsættelserne), hvor der regnes på, hvad de enkelte forslag løber op i ..... og hvor længe man regner med at ligge trafikken stille, mens der bygges om. Også her gælder: Jo mere kreative svarene er, jo højere er underholdningsværdien :-)

--
Svend

[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB MH374
3 rengøring tilbud
DSB MO1995
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen