Kan S-tog på Kystbanen løse problemet med "røret" (Trafikpolitik)

af steenth, mandag 17. juni, 2019, 21:21 (172 dage siden) @ KKLD

Ellers er der planer om, når der er materiel nok, at øge S-tog i København med 6 tog i timen, så linje H kan få 10 minutters drift og linje Bx kan ændres til S-tog til Roskilde med 10 minutters drift. Det kræver 36 tog i timen. Regionaltog tager allerede omkring 15 tog i timen... og man vil gerne også øge det antal. Hvor skal blive plads til det? Ikke er der ikke spild af ressourcer at reducere den mulige kapacitet, som dit plan medfører.

Lyder spændende med den plan med flere tog på Linje Bx og H. Vil de køre således begge hvert 10. minut?
Linje Bx Roskilde-Farum
Linje H Frederikssund- Østerport

Muligvis. Evt kunne Buddinge blive endestation for den nye linje på Farumlinjen. Og DSB vil meget gerne have et vendespor ved Carlsberg, da behovet for linje H mest er fra Flintholm og Vanløse og vest på. Det vil også spare materiel og vil kunne frigøre 3 tog timen igennem røret, mens Østerport stadig vil have vending af linje H 3 gange i timen.

Kan du linke til kilden? Hvornår ville der være materiel nok?

Det er rapporten for førerløse S-tog fra 2017, som kan hentes på transportministeriets hjemmeside. Hvad den endelige tidsplan bliver er godt at vide. Jeg ved kun at der arbejdes på projektet og på et tidspunkt kommer der nyt.

Vil Linje F på samme tidspunkt gå tilbage til 4 minuttersdrift fra 2011 ligesom metrolinjerne har?

De har regnet på 30 tog i timen på ringbanen.... det er et tog hvert 2 minut....


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Danske privatbaner

Læs historien om:
Hjørring Privatbaner

DSB plakat 1937

DSB plakat 1937
DSB plakat 1937 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Indsend billeder
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen