Nyt materiel på Kystbanen (Generelt)

af tgpsen, tirsdag 18. juni, 2019, 11:39 (30 dage siden) @ Pylorus

Hvis København skal være hovedstad for Sydskandinavien skal der køre direkte tog til/fra Helsingborg, Nordskåne og Halland til København H over en fast Helsingør - Helsingborg forbindelse. Det betyder nej til S-tog på Kystbanen, den skal holdes åben for de regionaltog der i øvrigt befarer Øresundstogsystemet. Ellers visner København, og Vestdanmark får en pseudo-hovedstad i trekantområdet Kolding/Fredericia/Vejle.


Det skal København så ikke være!

I så fald bliver København hovedstad for Østdanmark og ikke andet.

Der er ikke passagerunderlag til dette og hvad skulle formålet være at gøre København til "hovedstad" i Sydskandinavien?
Måske kan kulturtilbud tiltrække nogle turister - men næppe nok til at retfærdigøre en HH-forbindelse og tog direkte til København.

Fra tråden om S-tog til Helsingør:
'Altså årligt passagerantal København - Helsingborg vil blive
1.261.762

dvs. 3457 passagerer om dagen
'


Der kommer givet flere godstoge fremover. Skal svenskerne ikke køre dem til Trelleborg og sejle dem til Tyskland - skal de via en HH-forbindelsen og UDENOM København.

For min skyld gerne. Med passagertog på samme Ring 6.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB plakat 1950

DSB plakat 1950
DSB plakat 1950 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Sidespor ved Næstved
Sidespor ved Næstved
Et par indlæg på Jernbanen.dk´s opslagstavle vedrørende det militære sidespor nord for Næstved station samt sidesporet til Mogenstrup Grusgrav, er samlet og viderebearbejdet af Lars Christensen til denne artikel med bl.a. et stort kort.


 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen