Nyt materiel på Kystbanen (Generelt)

af Rail, tirsdag 18. juni, 2019, 16:02 (126 dage siden) @ kme

Lasse skriver at regionaltog accelerere med 1,0 m/s^2, Litra SA har 1,3 m/s^2 ?


Det er decideret citatfusk. Lasse T-P skrev ordret i denne tråd:

Acceleration for el-tog er ofte elektronisk bremset. Hurtigste acceleration i TWINDEXX Vario er 1,6 m/s2 (uden mellemvogne) og 1,4 m/s2 - disse er normalt neddroslet til omkring 0,8-1,0 m/s2 for at skåne sporet (og energiforbruget), da der er tilfælde hvor skinnebefæstigelsen har løsnet sig, når der lægges fra land...

Men det gør vel stadigt at regionaltog har 1,0 og S-tog har 1,3 ?

Jeg mangler stadigt at se et tog der kan gennemfører en køreplan lige så hurtigt som de nuværende s-tog på kystbanen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Godstrafik pr jernbane i 1990
Godstrafik pr jernbane i 1990
I hæftet "Transportbranchen i Danmark Juli 1990" udgivet af JB Business Information, har vi fundet dette kapitel om godstransport pr jernbane som måske kan interessere en større kreds. Teksten er skrevet 10 år før DSB opgav godstransport i Danmark.
 Læs artiklen 
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen