Kan S-tog på Kystbanen løse problemet med "røret" (Trafikpolitik)

af steenth, onsdag 19. juni, 2019, 00:28 (170 dage siden) @ Hansen

ETCS på S-tog vil højst kunne klare 30 tog i timen


Er det med hypotetisk færdigudviklet Level 3 med helt flydende blok en gang i fremtiden - eller er det med nuværende teknologi?

Det bedste eksempel i drift er Thameslink, som hvor køreplan er lagt efter 24 tog i timen. Men det kan klare 30 tog i timen, men man har valgt ikke at udnytte det for at få mere robust køreplan, så de kan hurtigere afvikle forsinkelser. De bruger med niveau 2 baseline 3 med tilføjelse af ATO.

Niveau 3 vil flytte kapaciteten op ad, men det står ikke alene. Kommutationen skal fx. være hurtigere for at kunne udveksle positionsrapporter og kørselstilladelser. Positionsangivelsen skal være præsis for at 2 tog kan kører tæt på hinanden sikret.. Der flere emner end det.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen