Schleswig-Holstein bestiller 55 batteritog hos Stadler (Generelt)

af Lasse Toylsbjerg-Petersen, torsdag 20. juni, 2019, 13:38 (628 dage siden) @ P.Jensen

Det er rigtigt, men der skal ikke bygges mange meter ledning ved endestationerne på Østbanenfor at få nogle minutters strøm. Konceptet minder om Forsea færgerne mellem Helsingør og Helsingborg. De får vel 8-10 minutters strøm hver time.

Vel også egnet mellem Slagelse og Tølløse, hvor der komme strøm til Tølløse om nogle år alligevel.

Nykøbing F får snart strøm - så skulle man hænge nogle meter op i Nakskov.

P.Jensen

Østbanen kan lade mellem Køge og Ølby og i Roskilde. Rækkevidden er nu 150 km på batteri og ladetiden ned til 7 min.
DB Netz udvikler "spot ladere" som det kendes fra el-busser - altså en opladefunktion til strømaftageret, når toget holder stille.

/Lasse


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen