Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Schleswig-Holstein bestiller 55 batteritog hos Stadler (Generelt)

af mpp, 20/6 2019, 13:56 (1766 dage siden) @ Frank Poulsen

Der er givetvist større kapacitet end 150 km. Ladehastigheden for litiumbatterier ændrer sig afhængigt af hvor meget strøm man har på batteriet – det tager således længere tid at lade de sidste 10% end de 10% mellem 50% og 60% for eksempel. Antallet af ladninger gør enormt meget for hvor hurtigt et batteri bliver brugt op. Er der uorden og skal man have toget frem kan man køre det langsomt mod et opladningssted uden passagerer og med det meste udstyr slukket. Men det giver alligevel nogle muligheder at man køre til destinationer 70 km fra strøm (såsom Kalundborg fra Holbæk) og tilbage eller at man kan køre 150 km mellem to steder man kan lade (lidt sværere at finde eksempler på i Danmark).


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak