Schleswig-Holstein bestiller 55 batteritog hos Stadler (Generelt)

af mpp, torsdag 20. juni, 2019, 13:56 (628 dage siden) @ Frank Poulsen

Der er givetvist større kapacitet end 150 km. Ladehastigheden for litiumbatterier ændrer sig afhængigt af hvor meget strøm man har på batteriet – det tager således længere tid at lade de sidste 10% end de 10% mellem 50% og 60% for eksempel. Antallet af ladninger gør enormt meget for hvor hurtigt et batteri bliver brugt op. Er der uorden og skal man have toget frem kan man køre det langsomt mod et opladningssted uden passagerer og med det meste udstyr slukket. Men det giver alligevel nogle muligheder at man køre til destinationer 70 km fra strøm (såsom Kalundborg fra Holbæk) og tilbage eller at man kan køre 150 km mellem to steder man kan lade (lidt sværere at finde eksempler på i Danmark).


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB plakat 1949

DSB plakat 1949
DSB plakat 1949 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 

Danske privatbaner

Læs historien om:
Haderslev Amts Jernbaner
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen