Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Schleswig-Holstein bestiller 55 batteritog hos Stadler (Generelt)

af mpp, 20/6 2019, 17:21 (1765 dage siden) @ Lasse Toylsbjerg-Petersen

Spændende. Og vildt at man kan lade toget så hurtigt. Skal man tænke over hvor man lader toget ift træk af strøm eller kan de eksisterende køreledninger og elinfrastruktur klare at man lader så mange kilometer på relativt kort tid? Jeg tænker at toget i den tid det lader trækker væsentligt mere strøm end normale passagertog.

Derudover er ideen med en fast Kattegatforbindelse uden elledninger vel lidt spekulativt, da ideen med tog over Kattegat vel netop er at man skal køre super hurtigt og med høj frekvens? Eller ville der være nogen god grund til at udelade køreledninger?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak