Schleswig-Holstein bestiller 55 batteritog hos Stadler (Generelt)

af mpp, torsdag 20. juni, 2019, 17:21 (627 dage siden) @ Lasse Toylsbjerg-Petersen

Spændende. Og vildt at man kan lade toget så hurtigt. Skal man tænke over hvor man lader toget ift træk af strøm eller kan de eksisterende køreledninger og elinfrastruktur klare at man lader så mange kilometer på relativt kort tid? Jeg tænker at toget i den tid det lader trækker væsentligt mere strøm end normale passagertog.

Derudover er ideen med en fast Kattegatforbindelse uden elledninger vel lidt spekulativt, da ideen med tog over Kattegat vel netop er at man skal køre super hurtigt og med høj frekvens? Eller ville der være nogen god grund til at udelade køreledninger?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Sakskøbing Sukkerfabrik
Sakskøbing Sukkerfabrik

Sakskøbing Sukkerfabrik opførtes i årene 1909-10 og der blev etableret et ret omfattende 700 mm smalsporet roebanenet omkring fabrikken. Inden nedlæggelsen af roebanerne i 1966 nåede banerne at blive Danmarks største private jernbanesystem.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen