Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Ny afgangsprocedure hos DSB fra juni (Generelt)

af metrohenrik ⌂, Ringsted, 21/6 2019, 07:25 (1770 dage siden) @ P.Jensen

Hvor tit sker det at køretilladelsen lader 2-5 -10 minutter vente på sig??
Hvor tit sker det på en station at et andet tog "overhaler" uplanlagt?

Hvorfor skal de måske 200-400 personer i et tog vente på de 1-2-3 stykker, der faktisk kommer for sent??

Hvis man skal tage hensyn til alle eventualiteter så bliver det for alvor svært.

P.Jensen

Ad 1: Ret tit, dels oplevet i Ringsted nogle gange om måneden, og næsten hver morgen på København H, hvor regio skal videre til Østerport, og Øresundstoget holder på modsatte side.

Ad 2: Der sker ikke meget uplanlagt på dansk jernbane. Måske glemmer man bare at fortælle passagerene om det. (F.eks når man omdirigere et tog fra København til Næstved fra ny til gammel bane.)

Ad3: Fordi de 1-2-3 stykker rent faktisk ankommer til toget FØR den køreplansviste afgangstid.

Det er egentligt ikke svært. Skal den tid der står i køreplanen for kunderne være den tid hvor de senest kan komme med toget, eller den tid hvor de kommer for sent til toget?

DSB har valgt at den tid der står i køreplaner, opslag og rejseplanen, er den tid hvor hjulene skal rulle, altså den tid hvor passagerer efterlades på perronen, ikke den tid hvor de kan komme med toget. Det ligger implicit, og beskrevet et sted i rejsereglerne at man skal være der i minuttallet før, for at kunne komme med toget. (eller af, nu)

--
Venlig hilsen
Henrik Værum Høgh


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak