Schleswig-Holstein bestiller 55 batteritog hos Stadler (Generelt)

af Peter Christensen, fredag 21. juni, 2019, 11:05 (627 dage siden) @ QN903Qnr0779

En litra EA kan trække 3700 kW, og EG 6500kW, på en enkelt stømaftager, så det kan et batteritog vel også?

Men det gør EA og EG kun når de kører, endda forholdsvis hurtigt.

Æh - effekten har vel ikke meget med kørerhastigheden at gøre?
Mig bekendt er det udelukkende kørerkontrollerens stilling, som er afgørende hvor meget effekt et lokomotiv yder.
Ofte er trækkraftkurven lavet ud fra "fuld effekt" - læs: kørerkontroller i højeste stilling.
SKulle lokomotivførern sætte den i en lavere stilling, da ydes en lavere effekt og trækkraftkurven parallelforskydes (ikke ulig hvad der sker med en centrifugalpumpe, som kører med variablet omdrejningsantal).


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen