Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ny afgangsprocedure hos DSB fra juni (Generelt)

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 21/6 2019, 11:13 (1764 dage siden) @ Vollensir

Det med rettighed er penge, så burde der måske værer noget mere personale i togene der må være mange tabte billetindtægter, og måske noget forebyggelse af hærværk også, samt noget af alt det svineri visse folk laver i togene gad vide om de bor sådan der hjemme også.

DSB må klart miste indtægter på det manglende personale i regionaltogene. Jeg rejser ofte med regionaltoget mellem Vejen og Fredericia, og jeg tror, at jeg i indeværende år har mødt togpersonale en eller to gange på rejsen - den ene gang en søndag morgen, hvor jeg stort set var eneste passager i toget...

Min formodning er, at rigtig mange har regnet på om det kan betale sig at købe billet eller ej, og så tage kontrolafgiften hvis der er personale med. Man skal faktisk kun rejse 9 gange mellem Vejen og Fredericia før end billetprisen svare til kontrolafgiften - og med den hyppighed - eller mangel på samme - så er det slet ikke umuligt, at regnestykke falder ud til det kan betale sig at spekulerer i det.

Det bliver dog ikke mig, der skal forsøge at eftervise denne påstand, jeg løser altid billet, da min samvittighed er ikke til at forsøge at snyde.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak