Schleswig-Holstein bestiller 55 batteritog hos Stadler (Generelt)

af QN903Qnr0779, fredag 21. juni, 2019, 11:25 (627 dage siden) @ krabsen

Men det må vel betyde, at anlægget er dimensioneret til et forbrug i den størrelsesorden? Strømaftageren ved jo ikke, at den ikke sidder i en stikkontakt, men glider hen ad en ledning.:-P

Forskellen er at den opvarmning som finder sted af kontaktfladen mellem kontaktledning og strømaftager - og den kontaktflade er forholdsvis lille - sker i et fast punkt på både strømaftager og kontaktledning hvis køretøjet står stille, men ikke hvis køretøjet kører. En ladestrøm på f. eks. 500 A vil forårsage en betydelig opvarmning.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen