Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ny afgangsprocedure hos DSB fra juni (Generelt)

af mikedk2100, 21/6 2019, 13:05 (1768 dage siden) @ ThomasLarsen

Det er da noget vrøvl.
Du kan jo bare nøjes med at ankomme på perronen 2-3 min før afgang.
Det gør jeg da altid, når jeg skal afsted fra ølby station.

Hvor mange reklamer for flyrejser har du da desuden set, hvor man ligger tiden for check-in ind i deres rejsetid.

De glemmer da vidst at fortælle at check-in tiderne er lige så lang tid som selve rejsen.

Ja så når man da ikke toget - det tager længere tid at kæmpe med billetautomaten.

SAS skriver da, at man skal være tjekket ind 30 minutter før afgang og være ved gaten 20 minutter før afgang. Jeg kan ikke umiddelbart finde noget på DSBs hjemmeside om, hvornår man bør være på stationen.

De reklamer jeg har set for flyrejser går på pris. Det er DSBs også, men de skal da være langt bedre til at fortælle, at man skal være i (rigtig) god tid før toget kører.

Og ja, køreplanen er fra toget kører fra perronen til det ankommer til perronen - ligesom flytiden er fra flyet skubbes ud af gaten til det har lagt til gaten.

Mit indlæg var mest møntet på, at man har så travlt (også her i dette forum) med at fortælle, hvor hurtigt toget er i forhold til bilen. Men man glemmer helt, at der ved toget skal lægges tid til at komme til (og i god tid) stationen, fra stationen og eventuelle skift undervejs. Bilen kører fra dør til dør (de fleste gange).

Så selvom man i følge køreplanen kan komme fra fx Østerport til Karise på 1 time og 8 minutter, så skal der for mig lægges 15 minutter for at komme til Østerport og kunne nå at købe billet. Der er kun 4 minutters skiftetid i Køge, det er for kort tid med den risiko der er for at S-toget er forsinket, ergo skal jeg med et tog 10 minutter tidligere. Og så tager det også 10 minutter fra ankomst til Karise Station til min endelige destination.

Altså en samlet tid på 1 time og 43 minutter - det tager fra dør til dør omkring en time i bil. Kortere tid udenfor myldretiden, hvor S-toget så er 4 minutter længere om det. Så jeg synes ikke det er noget vrøvl.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak