Schleswig-Holstein bestiller 55 batteritog hos Stadler (Generelt)

af Lasse Toylsbjerg-Petersen, fredag 21. juni, 2019, 13:24 (627 dage siden) @ Michael Deichmann

Med de ladetider må det kræve nogle solide el-installationer hvor man kan komme i tvivl om en enkelt strømaftager kan bære den strøm - selvom det selvfølgelig hjælper på det hvis det er 25kV.

V. Nu har jeg ikke data på batterier og hvor mange Ah de er på, men så kunne man regne lidt på det.

Man kunne også bare tage ned til Østrig og Tyskland og se på Siemens Desiro ML og Bombardiers TALENT3 om det passer...
Plandriften i Baden-Württemberg med TALENT3 testtoget er lige op over.

Jeg har set opladning og testkørt Bombardiers batteritog i Hennigsdorf et par gange og konceptet virker.
Jeg håber stadig at få "go" til at offentliggøre Julia Veintimillas "Master Thesis", for deri er alle beregningerne (endda med temmelig "konservative" værdier)

/Lasse


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder
Norske lokomotiver
Norske lokomotiver

Her er en oversigt over alle norske lokomotiver, fra det første damplokomotiv, der blev sat i drift på privatbanen Norsk Hovedjernbane i 1854, til de nyeste el- og diesellokomotiver hos CargoNet og CargoLink. Listen inkluderer også NSBs smalsporede damplokomotiver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen