Schleswig-Holstein bestiller 55 batteritog hos Stadler (Generelt)

af ThomasTT, fredag 21. juni, 2019, 17:13 (627 dage siden) @ Karsten Jensen

Med Det niveau af batteritog bliver behovet for elektrificering fredericia- aalborg vel stadig mindre oplagt?


Det er en strækning, hvor der er brug for høj hastighed og i hvert fald syd for Aarhus stor kapacitet. Derudover godstog, så vil mene at den som andre hovedstrækninger skal elektrificeres.

Men perfekt til mindre sidebaner.

Ja Det er helt logisk med el paa hovedstraekningerne. Mange flere tog til at betale for ledningerne og spare batterierne osv.

Men alligevel, Der er jo el fra fredericia baade til odense og esbjerg og hvis den sandsynlige Nye bane over galten til silkeborg ogsaa laves med el, er der kun relativt korte straek uden ledninger for de fleste tog. Og isaer naar elektrificering til Aarhus er skudt saa langt ud i fremtiden


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen