Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Er der overhovedet et reelt problem?? (Generelt)

af andersj, Aalborg, 23/6 2019, 15:18 (1767 dage siden) @ kenkari

Der bliver diskuteret meget i denne tråd om 45 / 15 sekunders proceduren, men da den afgangsprocedure har været anvendt i DSB i 10 år nu, så synes jeg godt man kan understøtte sine påstande med noget empiri. Hvor mange er kommet 15 sekunder for sent til et DSB tog de sidste 10 år fordi de havde planlagt at kunne stå på indenfor de sidste 15 sekunder før afgang? (ikke fordi de var sent på den, men fordi de havde planlagt det)

Jeg mistænker lidt at de problemstillinger der fremsættes her er rene teoretiske problemstillinger, der ikke eksistere i praksis.


Der er altid nogle brokkehoveder, som er utilfredse, fordi de har forstoppelse i forkælelsestarmen og aldrig før har prøvet at komme for sent til et tog. Sølle 15 sekunder - få jer selv et liv.


Det her handler om at togføreren må give klarmelding til lokoføreren, før der overhovedet er kommet signal. Man leger med sikkerheden her!

Jeg er med på at den nye procedure fra i morgen ikke er hensigtsmæssig, og sandsynligvis kun er opstået fordi arbejdsgruppen skulle finde på et eller andet. Man har jo trods alt arbejdet i snart halvandet år, også ville det jo være ærgerligt hvis man blot konkluderede at den eksisterende procedure var fungerende.

Jeg henviser i mit indlæg til det problem der diskuteres med at det er jordens undergang at dørene kan lukkes 45 sekunder før, selvom de har gjort det i 10 år nu.

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak