Svendborgbanen (Arriva) (Generelt)

af steenth, torsdag 04. juli, 2019, 10:34 (14 dage siden) @ andersj

Lige et spørgsmål: Når Arriva overtager Svendborgbanen pr. 01.12.2020, skal de så overtage DSB`s Desiro tog? Eller kan det tænkes at de hellere vil bruge deres egne Lint 41 på strækningen og så "sælge/skrotte" Desiroerne som jo ikke er helt problemfrie? Ellers bliver Desiroerne vel bare "omlakeret" (folieret) i Arrivas egne farver (logo). Har Arriva nogen planer om, med tiden, at indsætte emissionsfrie tog? Svendborgbanen ville da ellers være helt ideel for batteritog eller lignende....
Mvh Bent :-)


Udbuddet blev vurderet på: Pris pris og pris. Dvs. billigst muligt uden nyt materiel og uden innovation på nogle områder. Lidt trist, og også kritiseret af Arriva.
Citat fra Arrivas præsentation til RailCPH i maj om udbuddet:
"Udbudsformen og udbudsprocessen tvang os til IKKE at tænke ud af boksen og IKKE at forsøge at lave bedre kollektiv trafik."

Interessant. På folkemødet hørte jeg Arriva en meget kort præsentation et godt eksempel fra Københavns havnebusser, hvor resultatet efter forhandling blevet bedre end det, som blev ønsket i udbudet - at de nuværende både bliver udskiftet til nye med el-drift.

Mvh
Steen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Danske privatbaner

Læs historien om:
Aalborg - Hadsund Jernbane
DSB MO1859
Hectorrail
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen