Forbedringer til s-tog (Generelt)

af steenth, søndag 07. juli, 2019, 22:10 (106 dage siden) @ KKLD

Hej alle,

Har I nogle idéer til forbedringer af s-togsystemet med de nuværende tog, signaler, stationer osv. altså uden nogle former for milliondyre investeringer? Eller er det perfekt, givet midlerne, som det er nu?

Der kommer selvkørende s-tog om 5-10 år så dette ville være noget der skulle kunne lade sig gøre indtil da.

Der er svært. Hvis der skal gøre noget, bør der komme et vendespor på Carlsberg, som kan det muligt at få 10 minutters drift på linje E indtil Carlsberg - Frederikssundbanen har i forhold til passagertal den dårligste betjening.

De sidste par år har der været byttet om på linjerne og tilbage igen og der er færre tog mellem 20-01 på hverdage, fra 4 min til 5 min drift på Linje F og sikkert mange andre ændringer jeg ikke kan huske.

Det er længe siden at linje F gik fra 4. minutters drift. Den nuværende struktur vil DSB godt beholde pga. den er robust.

En ting jeg selv spekulerer over er at Linje B & Bx kører samme rute. Ville det ikke give mening at de havde 2 forskellige endestationer så myldretidspendlere ude ved de 2 fingre fik flere direkte togforbindelser?

Linjerne er organiseret, så det er den samme 2 fingere linjer kommer i. Bx/B på Farum og Høje Taastrup, A og E på Køge Bugt og Nordbanen og linje C og H på Frederikssund og Klampentborg, så materiel er i 3 puljer så linjer kan låne materiel af hinanden ved uregelmæssigter og der bliver i princippet flyttet togsæt imellem puljerne. Det gør lettere at genoprette driften.

Samme princip gælder på de store stationer på Linje A & E hvor begge linjer stopper. Her kunne de have flere direkte forbindelser.

Men måske det er en fordel at de følges ad langs fingrene i forhold til rettidighed som opvejer flere direkte forbindelser?

Rettighed tæller meget. Men det er meget få, som rejser igennem byen til en anden finger - så mulighed for flere direkte forbindelser er prioriteret ned.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen