Sikringssystem (Generelt)

af andersj, Nordjylland, mandag 08. juli, 2019, 00:37 (107 dage siden) @ kme

I forbindelse med denne tragiske ulykke er det flere gange blevet nævnt, at lokoføreren bliver adviseret hvis blink/klokke ikke virker. Letbanen har således tilbagevist naboers påstand om at systemet ofte ikke virker.

Hvordan virker dette? Hvordan får lokoføreren besked?


Se her: http://www.lundsten.dk/dk_signaling/sign_lex/lex/lex_o.htm#overkorselssignal


Tak. Det virker tilpas ukompliceret og gør naboernes påstande utroværdige.

De kan jo godt have ret i at overkørslen ikke har virket en eller flere gange, men jeg har heller ikke hørt nogle påstå at et letbanetog har passeret en usikret overkørsel med driftshastighed.

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Et uheldigt lokomotiv
Et uheldigt lokomotiv
DSB MY 1123 havde et rigtigt skidt år i 1966, hvor det i en periode på 4 måneder var involveret i en kæde af uheld. Først gennem en stopbom i Helsingør, derefter gennem en Folkevogn i Nivå og til sidst op bag i en godstog ved Klarskov på Sydsjælland.


 Læs artiklen 

DSB plakat 1937

DSB plakat 1937
DSB plakat 1937 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen