Forbedringer til s-tog (Generelt)

af Jens Hansen, mandag 08. juli, 2019, 06:40 (232 dage siden) @ steenth

Hej alle,

Har I nogle idéer til forbedringer af s-togsystemet med de nuværende tog, signaler, stationer osv. altså uden nogle former for milliondyre investeringer? Eller er det perfekt, givet midlerne, som det er nu?

Der kommer selvkørende s-tog om 5-10 år så dette ville være noget der skulle kunne lade sig gøre indtil da.


Der er svært. Hvis der skal gøre noget, bør der komme et vendespor på Carlsberg, som kan det muligt at få 10 minutters drift på linje E indtil Carlsberg - Frederikssundbanen har i forhold til passagertal den dårligste betjening.

Rambølls analyse om førerløse s tog fra 2017 viste at vendesporet ved carlsberg ikke have nogen værdi. Det skyldes formentlig at med cbct og 36 tog igennem nørreport, ja så kan frederikssundsbanen også få 2 "normale linjer"

JH


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Nakskov Sukkerfabrik
Nakskov Sukkerfabrik
Nakskov Sukkerfabrik blev opført i årene 1882-83 og er i dag den sidste overlevende sukkerfabrik på Lolland. Læs her om fabrikken med de tilhørende saftstationer samt det omfattende roebanenet og de mange smalsporede damp- og diesellokomotiver.


 Læs artiklen 
3 flyttefirma tilbud
Hedeland Veteranbanes lokomotiver
Hedeland Veteranbanes lokomotiver
Her er en oversigt over alle smalsporslokomotiver (damp, benzin og diesel) tilhørende Hedelands Veteranbane (Industribaneklubben). Listen er forsynet med links til lokomotiverne i Jernbanen.dk´s database, hvor data og billeder kan ses.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen