Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

4,1 mia. kr. til Banedanmarks drift (Trafikpolitik)

af Peter Christensen, 8/7 2019, 16:33 (1747 dage siden) @ andersj

Man har åbenbart ikke været opmærksom på hvor vigtig udrustningen af IC3 er for hele projektet.

Deloitte rapporten advarede klart om ikke, at undervurdere indbygningen i det rullende materiel. Underligt at dét ikke blev taget seriøst...
Det var jo ikke raketvidenskab at se, at det ikke gik specielt godt med indbygningen i den første IC3. Den stod MEGET længe i Langå.
Men de 4 mia. til BDK kanaliseres jo nok ned i udrulningen af Signalprogrammet - der mangles penge og mange kasser tømmes for at humpe videre.
Drift og udrulningen af signalprogammet er blevet samlet i en organisation og så er det pludseligt svært at følge med i pengestrømmende.

I samme redegørelse brokker BDK sig over at, de modtager få bud på opgaver og at buddene ofte er dyrer end skønnet.
Tja, når man en gang har oplevet elendig dokumentation etc., så ryger der risikotillæg på ved næste bud. I det omfang at entreprenøren faktisk gider at arbejde for BDK igen....
Andre vil læse det som at de stygge privatmonopolkapitaliste entreprenører, der har rottet sig sammen om at malke BDK på værste vis.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Dampvogne ved privatbanerne
Dampvogne ved privatbanerne

En række afsnit fra bogen ´Danmarks Damplokomotiver´ af William Bay udgivet i 1977, er samlet til denne artikel. Den omfatter dampvogne fra Gribskovbanen, Randers-Hadsundbanen, Langelandsbanen og Hornbækbanen.

Læs mere

Jernbanebøger

Holbækegnens Mergelselskab, Hannerup Mergelleje

Holbækegnens Mergelselskab, Hannerup Mergelleje. Pris 150 kr.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak