Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

180 km/t og ekstra tog på Ringstedbanen (Jernbanen i dag)

af steenth, 8/7 2019, 23:33 (1725 dage siden) @ kka-dk


Inkluderer det nye 5-blok anlæg automatisk togkontrol? Altså at togene stopper automatisk,hvis de kører forbi et rødt signal?


Ja, ATC. Uden ATC eller ETCS må der ikke køres mere end 120 km/t i Danmark (hvilket også var grunden til at man har kørt 120 km/t indtil i lørdags).


Jeg har ladet mig fortælle, at der ikke er tale om "rigtig" ATC, men kun ATC-togstop. Eller i hvert fald at der ikke er fuld hastighedsovervågning mellem blokkene. Er der nogle der kan be- eller afkræfte det?

I TIB er det afmærket som fuld ATC. Men jeg har lagt mærke til stiltene, når man forlod ETCS området står ATC-togstop. Men det er pt. vendt imod siden, så de er ikke synlige og derved aktive...

Og et tillægsspørgsmål: Hvordan er togdetekteringen lavet? Der er tilsyneladende hverken traditionelle sporisolationer eller akseltællere?

Mig bekendt akseltællere.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Lokomotivfabrikker


Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak