Ny regering vil sætte Togfonden på sporet igen (Trafikpolitik)

af mpp, tirsdag 09. juli, 2019, 15:48 (103 dage siden) @ kme

Jeg har aldrig helt forstået argumentet om at betalingen for de store, faste forbindelser med brugerbetaling ikke kan bruges til at subsidiere komplimentære forbindelser. Er der ikke betaling på Storebælt er der ikke nogen økonomi i Kattegatforbindelsen. Givetvist har Storebæltsbroen haft en kæmpe gavn på Vestsjælland og Fyn især og brugerne af den kan så glæde sig over at de har kunnet bruge den 40 år før Kattegatforbindelsen.

Beslutter man at fjerne betalingen på Storebælt på et tidspunkt, kan de komplimentære forbindelser ikke løbe rundt. At det koster penge at køre til og fra Sjælland er sådan set et godt princip og det skal ikke være sådan at en billig forbindelse over Storebælt spolerer Kattegat eller en billig forbindelse over Øresund (når den tid kommer) spolerer HH. Det kræver selvfølgeligt at man vil tage de lange briller på, men det giver i mine øjne mere mening at bygge flere nye forbindelser efter Femarn end at prøve at gøre de eksisterende så billige så muligt bare fordi.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen