Ny regering vil sætte Togfonden på sporet igen (Trafikpolitik)

af kme, onsdag 10. juli, 2019, 11:13 (102 dage siden) @ Lasse Toylsbjerg-Petersen

Der er et klart marked på Nord-Syd korridoren gennem Jylland, men en række hindringer i infrastrukturen (mgl. kørestrøm, begrænset kapacitet, begrænsninger på toglængde, særligt dansk onboard system osv osv).

Selv om det er indlysende at et international el-lokomotiv er at foretrække til opgaven, så har jeg stadig svært ved at se at hele forretningsgrundlaget falder til jorden ved at køre dansk udstyret diesel loko til/fra Padborg og skifte lokomotiv der. Der må da være en række fordele: dieselmateriellet er afskrevet, nemt at overholde hviletidsbestemmelser, lokalkendte loko-førere osv.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne



Indsend billeder
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen