S-togsudfordring: Hurtigst rundt på alle s-togstationerne? (Jernbanen i dag)

af Niels Buch @, onsdag 10. juli, 2019, 13:01 (105 dage siden) @ T.Randrup

Jeg tog en testkørsel den 1. juli, og fik en ganske fin tid på 6 timer, 16 minutter og 59 sekunder.

D. 31 januar 2016 (sidste dag hvor jeg havde DSB Frikort), kørte jeg hele S-togsnettet igennem med udgangspunkt i Brøndbyøster. Af mine billeder fremgår at jeg tog afsted ca. kl. 10:30. Mit sidste billede, som er taget på Kildedal er taget 17:45 og ifølge rejseplanen burde jeg så kunne have været tilbage i Brøndbyøster 40 minutter senere. Så summasummarun har turen vel taget små 8 timer. Kunne i princippet have været gjort 10 minutter hurtigere ved ikke at stå af på Kildedal.

Turen var: Brøndbyøster – Høje Taastrup, Høje Taastrup – Farum, Farum – Svanemøllen, Svanemøllen – Hillerød, Hillerød – Hellerup, Hellerup – Klampenborg (her snød jeg lidt og tog kystbanen), Klampenborg – Hellerup (med S-tog), Hellerup – Ny Ellebjerg (via Nørrebro), Ny Ellebjerg – Køge, Køge – Dybbølsbro, Dybbølsbro – Frederikssund, Frederikssund – Valby, Valby – Brøndbyøster.

Hilsen
Niels

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Lokomotivfabrikker

DSB plakat 1937

DSB plakat 1937
DSB plakat 1937 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Godstrafik pr jernbane i 1990
Godstrafik pr jernbane i 1990
I hæftet "Transportbranchen i Danmark Juli 1990" udgivet af JB Business Information, har vi fundet dette kapitel om godstransport pr jernbane som måske kan interessere en større kreds. Teksten er skrevet 10 år før DSB opgav godstransport i Danmark.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.

Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen