Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

S-togsudfordring: Hurtigst rundt på alle s-togstationerne? (Jernbanen i dag)

af Niels Buch, 10/7 2019, 13:01 (1751 dage siden) @ T.Randrup

Jeg tog en testkørsel den 1. juli, og fik en ganske fin tid på 6 timer, 16 minutter og 59 sekunder.


D. 31 januar 2016 (sidste dag hvor jeg havde DSB Frikort), kørte jeg hele S-togsnettet igennem med udgangspunkt i Brøndbyøster. Af mine billeder fremgår at jeg tog afsted ca. kl. 10:30. Mit sidste billede, som er taget på Kildedal er taget 17:45 og ifølge rejseplanen burde jeg så kunne have været tilbage i Brøndbyøster 40 minutter senere. Så summasummarun har turen vel taget små 8 timer. Kunne i princippet have været gjort 10 minutter hurtigere ved ikke at stå af på Kildedal.

Turen var: Brøndbyøster – Høje Taastrup, Høje Taastrup – Farum, Farum – Svanemøllen, Svanemøllen – Hillerød, Hillerød – Hellerup, Hellerup – Klampenborg (her snød jeg lidt og tog kystbanen), Klampenborg – Hellerup (med S-tog), Hellerup – Ny Ellebjerg (via Nørrebro), Ny Ellebjerg – Køge, Køge – Dybbølsbro, Dybbølsbro – Frederikssund, Frederikssund – Valby, Valby – Brøndbyøster.

Hilsen
Niels


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner
25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner

Tidligere værkmester på IC 3 værkstedet i Aarhus Hans Werner Hansen fortæller i denne artikel om indsættelsen af IC 3 togsæt som EuroCity tog mellem København H til Hamburg Hbf ved køreplanskiftet den 23. maj 1993. Læs også om den olympiske flammes tur i IC 3.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak