Ny regering vil sætte Togfonden på sporet igen (Trafikpolitik)

af Pylorus, onsdag 10. juli, 2019, 21:21 (474 dage siden) @ andersj

Fin oversigt som belyser behovet for at få alle disse lastbiler over på jernbanen.

Så vil DSB ikke have en sådan opgave er der sikkert andre der vil.


Det er uinteressant om DSB vil - af den simple grund at de ikke må.


Sådan er reglerne i dag.
I morgen er de måske ændret!

Så dit input er egentlig uinteressant i det lange perspektiv og om det er DSB eller en anden operatør er følgelig ligegyldigt.


De må gerne hvis det foregår i et selskab med vandtætte økonomiske skodder til modervirksomheden der jo får tilskud. Men et evt. underskud kommer alligevel til at blive dækket af skatteyderne, og af den grund får DSB ikke lov af ejeren.

Både du og "krabsen" begår den fejl at tro at alt er stationært.
Ejeren af DSB er staten og dermed den til enhver tid siddende regering.
Så kan regeringen skaffe flertal for at DSB påny skulle stå for den type godstrafik - ja så fik DSB lov til det!
Der kaldes politik - på godt og ondt!


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB plakat 1937

DSB plakat 1937
DSB plakat 1937 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
... og så kommer toget, Trine
... og så kommer toget, Trine
Dette hæfte på 48 sider udkom i 1972 på Signalpostens forlag. Undertitlen er ´en baneveterans erindringer fra Als og Sundeved´ og er baseret på dagbogsnotater fra Stationsforstander S. S. Nielsen, Sønderborg. Hæftet er i pdf-format og fylder 16 Mb.
 Læs artiklen 

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen