180 km/t og ekstra tog på Ringstedbanen (Jernbanen i dag)

af kka-dk, onsdag 10. juli, 2019, 23:04 (7 dage siden) @ steenth

Jeg har ladet mig fortælle, at der ikke er tale om "rigtig" ATC, men kun ATC-togstop. Eller i hvert fald at der ikke er fuld hastighedsovervågning mellem blokkene. Er der nogle der kan be- eller afkræfte det?


I TIB er det afmærket som fuld ATC. Men jeg har lagt mærke til stiltene, når man forlod ETCS området står ATC-togstop. Men det er pt. vendt imod siden, så de er ikke synlige og derved aktive...

Det var netop disse skilte, der gjorde mig en smule mistænksom. Der er mig bekendt ikke efterfølgende "rigtige" ATC-skilte (17.27), så der er vel noget galt her?

Har vi en lokomotivfører her, der kan be-eller afkræfte fuld ATC-overvågning på strækningen? Det må da være enkelt at konstatere?

Og et tillægsspørgsmål: Hvordan er togdetekteringen lavet? Der er tilsyneladende hverken traditionelle sporisolationer eller akseltællere?


Mig bekendt akseltællere.

Er du sikker? Der er ingen at se i nærheden af AM'erne.

Mvh. Klaus K


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB plakat 1950

DSB plakat 1950
DSB plakat 1950 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen