Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Minister har åbnet et rødt rivegilde om Billundbanen (Trafikpolitik)

af Frank Poulsen, 11/7 2019, 09:05 (1744 dage siden) @ Poul Brandt

Jeg mener jo at grundproblemet med billundbanen er at der ligges op til simpel togdrift Vejle - Billund... For mig at se burde man gå meget større og lave banen fra nord for Hedensted på tværs til Jelling og så til Billund og videre til Grindsted og så derfra ned til Bramming - Esbjerg. Og så lade systemet køre Esbjerg - Århus via Billund... Og så i Jelling, skal Vejle - Herning toget fra Vejle kommer først og "5" min efter kommer så toget til Billund så man kan skifte, og Billund toget krydser så i Jelling, hvor Vejle - Herning toget så krydser nord for i Gadbjerg og så passer det at dem fra Billund til Vejle skifter i Jelling og der er så igen "5" min til Vejle toget kommer.

Ja det vil koste nogle milliarder ekstra, men ville give de store byer Århus og Esbjerg forbindelsen til den største lufthavn, og fra Herning og Vejle siden kort skift i Jelling. Den løsning tror jeg meget mere på kunne blive en succes, og vi slipper for udfordringer gennem Grejsdalen med ekstra spor der hvor det er bøvlet. Men ja det bliver sikkert 3-4 milliarder i stedet for 1.

[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok

ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak