Krydssubsidiering og afgifter (Trafikpolitik)

af tgpsen, torsdag 11. juli, 2019, 17:22 (104 dage siden) @ krabsen

Så en overpris på Storebælt adskiller sig ikke fra en lang række afgifter, der opkræves hos en del af befolkningen og anvendes andetsteds..

I øvrigt finder krydssubsidiering også i stor stil sted i den private sektor ( Bilka finansierer sine slagtilbud på øl ved overpris på f.eks. dametøj :-) ) - herunder private busselskaber. :-P


Så det der udestår er fordelingen af 'afgiftstrykket' mellem de forskellige kilder; skat, afgift, billetpriser, broafgift m.v. Og det er et politisk valg.


Man bør derfor fra politisk hold inden man afgiftsbelægger ting overveje hvad der er mest skadeligt for landet: tobaksrygning, alkoholkonsumption eller biltrafik over Storebæltforbindelsen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen