Ny regering vil sætte Togfonden på sporet igen (Trafikpolitik)

af tgpsen, torsdag 11. juli, 2019, 17:47 (104 dage siden) @ Togbus

Men mit bud at den trafik imellem Sverige og Tyskland, hvor det kan betale sig at bruge bane, allerede bruger jernbaneforbindelse via Øresund og Storebælt. Det spare også omladning til/fra færgen...

Sverige stoler ikke på Danmark hvad transport angår og forbindelserne via Trelleborg anses for strategisk vigtige. Det er meget "Danmark-snævert" syn du fremlægger her.

https://utveckling.skane.se/siteassets/publikationer_dokument/rs_analysavgodsflodenskan... (pdf)
"Järnvägstransporter via gränspassagerna var oförändrade 2003–2013. Vi kan dock se en tydlig omfördelning från järnvägsfärjor till Öresundsbron. Den vikande marknadsandelen för järnvägsfärjorna kan medföra att denna trafik upphör. Därmed skulle utrikestransporter med järnväg bli helt beroende av Öresundsbron."


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Den store bog om tog
Den store bog om tog
Pris 240,- kr.
 Læs mere 
Sidespor ved Næstved
Sidespor ved Næstved
Et par indlæg på Jernbanen.dk´s opslagstavle vedrørende det militære sidespor nord for Næstved station samt sidesporet til Mogenstrup Grusgrav, er samlet og viderebearbejdet af Lars Christensen til denne artikel med bl.a. et stort kort.


 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen