Med tog gennem Rocky Mountains i Canada (Edmonton-Vancouver) (Generelt)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂ @, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, fredag 12. juli, 2019, 00:57 (8 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Så vidt jeg kunne se, er strækningen Edmonton-Vancouver enkeltsporet. Der er derfor rigtig mange overhalings-/krydsningsstationer - uden anden funktion. Og så vælter det med godstog, og de er tunge, høje og lange. Jeg orkede ikke at tælle systematisk. Et enkelt tog havde f. eks. 103 vogne på krogen og et containertog (ikke det viste) havde 162 vogne med containere i to etager. Nogle containervogne var 5-koblede med fire fællesboogier imellem. Det sidste billede viser en sådan.

Jeg lagde mærke til, at man snildt havde to 9’ 6” containere stablet oven på hinanden.

[image]

[image]

[image]

--
www.thomasbobergnielsen.dk
www.randers-aalborg.dk
www.viborg-herning.dk
www.laurbjerg-bramming.dk
www.sidesporpaafribane.dk
www.havnebaner.dk
www.jernbane-tib.dk
www.sikkerhedsreglement.dk
www.sikkerhedsinstruks.dk

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Danske privatbaner

Læs historien om:
Hjørring - Ålbæk
Kulturbaner
Kulturbaner
Jernbaner blev i forrige århundredes begyndelse anvendt som egnsudviklingsstøtte til udkantsdanmark. Lars Christensen fortæller i denne artikel om begrebet kulturbaner med eksempler fra bl.a. Grindsted og Alhedebanen på den jyske alhede.

Læs artiklen 

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.

Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen