Ny regering vil sætte Togfonden på sporet igen (Trafikpolitik)

af Pyloriis, lørdag 13. juli, 2019, 09:54 (102 dage siden) @ hummel_62

1. Hvad galt er der i Ringstedbanens 250 kmt?

Den banestrækning skal vel holde i 75-100 år. Allerede nu er der kommercielle togsæt / lokomotiver til 300 km/h.
Så var det planlagt til 300 km/h havde det været fremsyner.

2. Befordring fradrag, vil koste dyrt i mange økonomier i din tyndt befolket områder #metoo. Ingen tvang men gør det interessant at tage toget

Ja. Men idag kan man for rigtig mange lønmodtager planlægge præcust om de havde mulighed for at benytte kollektiv trafik til og fra arbejde og hvad tidsforbruget var får pågældende. Hvis mertiden fra hjem til arbejde f.eks. var under 1-1.5 time dagligt var der ikke noget fradrag.

3 planlægning Ja tak. Se på Sverige og Norge. De har har planer for de næste 15-20 år. Men lige nu få nu besluttede og givet penge så vi ved hvad der kommer til at ske.a
4 manglerne flyover Ringsted Kastrup og sikkert andre steder. Nu har vi tog Sydfra som må vente 20 min Ringsted. ( Selv om jeg ikke forstår det er nødvendigt, med og uden flyover

Flyocer muliggør hurtigere kørsel og mindre risiko for sammenstød


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Lyntogenes triumftog mod Lillebælt
Lyntogenes triumftog mod Lillebælt
Lars Christensen har været i avisarkivet og fundet tre reportager fra indvielsen af Lillebæltsbroen og indsættelsen af de nye lyntog i 1935. Artiklerne blev bragt i Berlingske Tidende og Randers Amtsavis.


 Læs artiklen 
Vigerslevulykken
Vigerslevulykken
Den 1. november 1919 kørte et Korsørtog op bag i et Kalundborgtog ved Vigerslev blokpost og dermed var Vigerslevulykken en realitet. Lars Christensen har gennemgået over 1.000 siders sagsakter i Rigsarkivet og resultatet er denne artikel om ulykken.
 Læs artiklen 

DSB plakat 1937

DSB plakat 1937
DSB plakat 1937 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen