Avatar

Svenskerne vil have genindført nattog (Generelt)

af Schienenwolf, Læsø, mandag 15. juli, 2019, 16:40 (65 dage siden) @ Svend

Hvis man ville lave et nattogsnet ud fra Danmark så ville 3 ruter ala dette ikke være helt tosset.

København - Berlin - Warszawa/Prag.
København - Köln - Basel/Amsterdam/Paris
København - Nürnberg (eventuelt München) - Wien/Innsbruck

.
Du mener vel, ud fra svenskernes ønsker og DSBs udtalelser:

Stockholm/Göteborg-Malmö - København - Berlin - Warszawa/Prag.
Stockholm/Göteborg-Malmö København - Köln - Basel/Amsterdam/Paris
Stockholm/Göteborg-Malmö København - Nürnberg (eventuelt München) - Wien/Innsbruck

Problemet er bare, at der - formentlig og i givet fald - vil være påstigning i København efter midnat, da det vil være et produkt rettet mod det svenske marked.


Af samme årsag standsede det "svensk-norske" nattog EC Alfred Nobel mellem Hamburg og Stockholm/Oslo ikke i Danmark, men der er jo straks nogle danskere, der får julelys i øjnene, når de hører at nogle svenskere vil forsøge sig med nattogstrafik. Og bemærk de utallige forkælede udsagn om, at "billetterne skal være billige", så hele familien kan rejse, underforstået at andre skal betale gildet, fordi folk ikke selv vil betale produktionsomkostningerne. Det skal EU's konkurrence- og subsidieringsregler for international togtrafik så heldigvis nok få sat en stopper for i påkommende tilfælde.

--
Hilsen
S

Strør ægte Læsø sydesalt i dine sår.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Hectorrail
Kongerejsen 1908
Kongerejsen 1908
I sommeren 1908 rejste Kong Frederik den 8., Dronning Louise og deres tre børn med tog til Jylland, hvor de besøgte en lang række byer. Lars Christensen har i Rigsarkivet fundet DSBs interne korrespondance, samt flere avisers dækning af begivenheden.


 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen