Svenskerne vil have genindført nattog (Generelt)

af Peter Christensen, tirsdag 16. juli, 2019, 05:07 (465 dage siden) @ steenth

Oversat til klart dansk: "Vi skal nok stille billeteringsapparatet til rådighed, hvis svenskerne stopper"

Mere end det. DSB må gerne stille et lokomotiv rådelighed for toget.

Hvorfor i alverden skulle DSB stille med et lokomotiv? Bevares, DSB har nok en interesse, men kan andre se lyset i den idé?
Hvis jeg var opratør, så vil jeg forlange at samme lokomotiv kører hele vej fra A til B uden skift. Når godsopratørerne kan køre fra Sverige til Tyskland via Danmark med samme lokomotiv, så kan en persontogsoperatør vel også?
Skift af lokomotiv ved hver grænse er en forældet tankegang.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Højbygaard Sukkerfabrik
Højbygaard Sukkerfabrik
Sukkerfabrikken Lolland blev opført i Holeby i 1872. På grund af uheld og en ringe økonomi, gik fabrikken konkurs i 1877 og genopstod med nye ejere som Højbygaard Sukkerfabrik. Her er historien og billederne fra fabrikken med de mange smalsporslokomotiver.


 Læs artiklen 

DSB plakat 1937

DSB plakat 1937
DSB plakat 1937 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen