Advarselslamperne blinker igen ved signalsystemet (Generelt)

af pjl, onsdag 17. juli, 2019, 11:14 (68 dage siden) @ steenth

Jep. Men det er der ikke noget nyt i. Men jeg vil nøjes med at kigge der er trafik til Aarhus uden forringelser indtil de kan forbedre driften med flere nye tog, når de kan bruge de nye el-togsæt.

Definér forringelser.
- Togene på strækningen vil i 2026 være mellem 30 og 40 år gamle.
- Komforten er ikke on par med de tog, der kører andre steder i Danmark.
- Opgarderes del-strækninger til eksemeplvis højere hastighed, vil dette ikke kunne udnyttes.
- Antallet af forsinkelser grundet materiel vil ikke falde men derimod stige.
- "Nye" togsæt er på det tidspunkt (hvis overhovedet) de kommer til at køre ikke "nye" mere.

Aarhus er i den "fabelagtige" situation at de kommer til at opleve mange år hvor jernbanen både nord, syd og øst for området er i en langt bedre tilstand og er lang mere effektiv. At man ikke har savet Lillebæltsbroen over og planlægger sin egen administration af sagerne er mig en gåde - det er intet mindre end skandaløst (både af DSB og BaneDanmark).


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Hedeland Veteranbanes lokomotiver
Hedeland Veteranbanes lokomotiver
Her er en oversigt over alle smalsporslokomotiver (damp, benzin og diesel) tilhørende Hedelands Veteranbane (Industribaneklubben). Listen er forsynet med links til lokomotiverne i Jernbanen.dk´s database, hvor data og billeder kan ses.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen