Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Advarselslamperne blinker igen ved signalsystemet (Generelt)

af steenth, 17/7 2019, 11:53 (1739 dage siden) @ pjl

Jep. Men det er der ikke noget nyt i. Men jeg vil nøjes med at kigge der er trafik til Aarhus uden forringelser indtil de kan forbedre driften med flere nye tog, når de kan bruge de nye el-togsæt.


Definér forringelser.
- Togene på strækningen vil i 2026 være mellem 30 og 40 år gamle.
- Komforten er ikke on par med de tog, der kører andre steder i Danmark.
- Opgarderes del-strækninger til eksemeplvis højere hastighed, vil dette ikke kunne udnyttes.
- Antallet af forsinkelser grundet materiel vil ikke falde men derimod stige.
- "Nye" togsæt er på det tidspunkt (hvis overhovedet) de kommer til at køre ikke "nye" mere.

Aarhus er i den "fabelagtige" situation at de kommer til at opleve mange år hvor jernbanen både nord, syd og øst for området er i en langt bedre tilstand og er lang mere effektiv. At man ikke har savet Lillebæltsbroen over og planlægger sin egen administration af sagerne er mig en gåde - det er intet mindre end skandaløst (både af DSB og BaneDanmark).

IC3 er et dejlig tog med god plads, som jeg håber kan holdes i stabil drift til 2026 . Men kan godt se faren at det ikke holder i god stand til 2026. Og hastigheden er stadig 180 km/t og de kan stadig udnytte højere hastighed, som hastighedsopgradering medfører. Det er det færreste steder hastigheden bliver sat op til 200 km/t, som ikke kan udnyttes af IC3. Men efter jeg ser, så bliver de nye el-tog med mindre plads imellem sæderne.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak