Advarselslamperne blinker igen ved signalsystemet (Generelt)

af steenth, onsdag 17. juli, 2019, 13:41 (189 dage siden) @ andersj

IC3 er et dejlig tog med god plads, som jeg håber kan holdes i stabil drift til 2026 . Men kan godt se faren at det ikke holder i god stand til 2026. Og hastigheden er stadig 180 km/t og de kan stadig udnytte højere hastighed, som hastighedsopgradering medfører. Det er det færreste steder hastigheden bliver sat op til 200 km/t, som ikke kan udnyttes af IC3. Men efter jeg ser, så bliver de nye el-tog med mindre plads imellem sæderne.


Problemet er at selvom man hastighedsopgradere så kan det først tages i brug med de nye signaler. Hobro-Aalborg opgraderes til 200 km/t i 2020, men man kan pga. det manglende sikringsanlæg og manglende ATC kun køre 120 km/t frem til 2026/2027.

Det er et problem. Dog efter planen skal det nye signalsystem i drift på den strækning i K25 (slut 2024) - det er kun el-drift som først kan udnyttes i K27, da Aarhus-Fredericia også skal være færdig.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Danske privatbaner

Teglværker i Danmark
Teglværker i Danmark
Her er en oversigt over danske teglværker. Listen indeholder de teglværker, der (så vidt vides) havde jernbanespor enten i form af eget spornet eller sidespor til en anden jernbane. Med tiden vil listen også indeholde de lokomotiver, der tilhørte de enkelte teglværker.


 Læs artiklen 

Jernbanebøger

Kalvehavebanen på cykel
Kalvehavebanen på cykel
Pris 120,- kr.
 Læs mere 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen