Advarselslamperne blinker igen ved signalsystemet (Generelt)

af steenth, onsdag 17. juli, 2019, 13:41 (430 dage siden) @ andersj

IC3 er et dejlig tog med god plads, som jeg håber kan holdes i stabil drift til 2026 . Men kan godt se faren at det ikke holder i god stand til 2026. Og hastigheden er stadig 180 km/t og de kan stadig udnytte højere hastighed, som hastighedsopgradering medfører. Det er det færreste steder hastigheden bliver sat op til 200 km/t, som ikke kan udnyttes af IC3. Men efter jeg ser, så bliver de nye el-tog med mindre plads imellem sæderne.


Problemet er at selvom man hastighedsopgradere så kan det først tages i brug med de nye signaler. Hobro-Aalborg opgraderes til 200 km/t i 2020, men man kan pga. det manglende sikringsanlæg og manglende ATC kun køre 120 km/t frem til 2026/2027.

Det er et problem. Dog efter planen skal det nye signalsystem i drift på den strækning i K25 (slut 2024) - det er kun el-drift som først kan udnyttes i K27, da Aarhus-Fredericia også skal være færdig.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Siemens Desiro / DSB litra MQ indsættes i drift
Siemens Desiro / DSB litra MQ indsættes i drift
Læs i denne artikel om forhistorien, bygningen, godkendelsen og ibrugtagningen af nye Siemens Desiro togsæt til DSB i 2002. Tekst og billeder er af DSB´s projektleder for litra MQ Hans Werner Hansen.



 Læs artiklen 

Lokomotivfabrikker

Jernbanebøger

På Skinnecykel i Danmark Og Sverige
På Skinnecykel i Danmark Og Sverige
Pris 90,- kr.
 Læs mere 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen