Advarselslamperne blinker igen ved signalsystemet (Generelt)

af steenth, onsdag 17. juli, 2019, 20:12 (68 dage siden) @ Jens Hansen

Jeg forstår at det at elektrificere til Aarhus alene er et spørgsmål om at spare nogle kroner.

Hvis nu der blev elektrificeret hurtigst muligt, kunne andre operatører end DSB starte med køre. Disse vil ikke skulle betales via kontraktbetaling, hvorfor staten ville få pengene ind igen, fordi DSBs materielanskaffelse kunne udsættes/aflyses.

Elektrificeringen skal bane vej for at DSB kan købe el-tog, som kan erstattet IC3 og ER4, som begge nærmere sig den alder hvor de skal ud af drift og IC4 som ikke har haft den bedste drift. Og der er ingen som vil kører rene på kommerciel vilkår i det omfang DSB kører nu. Det er kun København-Aarhus som muligvis kan betale sig. Men DSB skal servicere andre forbindelser.

En forudsætning for elektrificere er signalsystemer er klar til det. Enten med nyt signalsystem eller en dyr immunisering. Det er det som er flaskehalsen nu og her, da det det gamle materiel mangler ERTMS/ETCS, hvis man ikke vælger immunisering.

Mvh
Steen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen