Langt fra trådens emne! (Generelt)

af mikedk2100, København Ø, torsdag 18. juli, 2019, 08:44 (38 dage siden) @ Rail

Nej men kan vi ikke lige hurtigt blive enige om at 8:43 er bedre end 13:45?
Dertil kunne man jo bemærke at der nok ikke var så mange der gad tage nattoget mellem København og Hamborg hvis det "rigtige" nattog virkeligt var så attraktivt...

Ikke for mig, når det drejer sig om nattog/sovetog eller hvad vi skal kalde dem - dem med sovevogne. Så bruger jeg det som en hotelovernatning. Og togets faciliteter og rute er langt vigtigere for mig ved sovetog end rejsens tid. Hvis tiden var vigtig tog jeg flyet. Svenskernes sovetog til Berlin er ikke interessant for mig, fordi det skal med færgen 4 timer - kørte det via land (Danmark), så var jeg på.

Jamen der findes jo kun et tog med siddepladser om natten mellem København og Hamburg, så hvordan kan du vide det? Og for mig er det bestemt ikke attraktivt at sidde op en hel nat i et IC3 tog med åbne kupéer. Det kan gå i dagtimerne, men oftest vil jeg hellere til Berlin, og der er flyet kun en mulighed.

Men det er der vel ingen der har sagt at vi skal følge.

Nattog er tog der kører henover natten, hvad end de er s-tog, ICE eller sove-/liggevogne. Husk i den forbindelse at på andel af pladserne så har de fleste "sovetog" (Sleepers) faktisk en meget stor andel helt almindelige sæder.

Tråden er taget op andetsteds - en officiel definition af "nattog" ville være dejligt. Men ingen kan forhåbentlig være i tvivl om, at denne tråd handler om, at svenskerne vil genindføre nattog i definitionen "tog med sovevogne", så derfor ser jeg slet ingen grund til at blande et almindeligt IC3-tog, der blot kører om natten, ind i det.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

3 rengøring tilbud
Kongerejsen 1908
Kongerejsen 1908
I sommeren 1908 rejste Kong Frederik den 8., Dronning Louise og deres tre børn med tog til Jylland, hvor de besøgte en lang række byer. Lars Christensen har i Rigsarkivet fundet DSBs interne korrespondance, samt flere avisers dækning af begivenheden.


 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen