Advarselslamperne blinker igen ved signalsystemet (Generelt)

af andersj, Nordjylland, fredag 19. juli, 2019, 12:02 (66 dage siden) @ Togbus

Men spørgsmålet er det mest økonomisk at udstyre alle IC3 eller immunisering Fredericia-Aarhus, som udskyder ibrugtagning af det nye signalsystem.

Det er komisk argumentation. Immuniseringen kunne formentlig blive tilbagebetalt med lavere driftsomkostninger driften af jernbanenettet som et hele. Mon ikke DSB gerne ville have immunisering og eltog omgående. Vi mangler fortsat din selvstændige og kritiske stillingtagen til Banedanmarks planer, det vil sige noget som ikke blot er kalkering af rapporter og anden (mis)information fra den statslige styrelse. Man må formode at du er talerør for bilbranchen.

Jeg tror sådan set gerne DSB ville betale for immuniseringen til Århus, men må selvfølgelig ikke.

Men vi glemmer belejligt at der alligevel ikke er nok el-tog til kørsel til Aarhus/Aalborg før tidligst 2026. Så hvis du immunisere og elektrificere til Aarhus i 2022 så kan du vælge at hive IR4 fra andre strækninger (som så skal køres med diesel) eller du kan fortsætte med diesel.

Fremtidens Tog bliver leveret fra 2024 og sandsynligvis med 2-3 togsæt om måneden. Man starter ud med regionaltogene Fredericia-Odense (2-3 togsæt) og derefter Esbjerg-Østerport (12-15 togsæt inkl. reserve). Der skal også bruges et par togsæt til at uddanne alt togpersonale, så vi nærmer os hurtigt 2026 før der overhovedet er nok togsæt til at kunne køre til Aarhus/Aalborg.

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen