Advarselslamperne blinker igen ved signalsystemet (Generelt)

af mikedk2100, København Ø, fredag 19. juli, 2019, 12:23 (61 dage siden) @ andersj

Men vi glemmer belejligt at der alligevel ikke er nok el-tog til kørsel til Aarhus/Aalborg før tidligst 2026. Så hvis du immunisere og elektrificere til Aarhus i 2022 så kan du vælge at hive IR4 fra andre strækninger (som så skal køres med diesel) eller du kan fortsætte med diesel.

Fremtidens Tog bliver leveret fra 2024 og sandsynligvis med 2-3 togsæt om måneden. Man starter ud med regionaltogene Fredericia-Odense (2-3 togsæt) og derefter Esbjerg-Østerport (12-15 togsæt inkl. reserve). Der skal også bruges et par togsæt til at uddanne alt togpersonale, så vi nærmer os hurtigt 2026 før der overhovedet er nok togsæt til at kunne køre til Aarhus/Aalborg.

Og dermed udelukker man også andre operatører, med moderne el-tog og service, i at kunne køre København-Aarhus eller Aarhus-Hamburg allerede fra 2022. Om andre operatører har lyst ved jeg ikke, men det er helt sikkert, at vi ikke får konkurrence før tidligst i 2027, hvis der altså er el til Aarhus på det tidspunkt.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen