Advarselslamperne blinker igen ved signalsystemet (Generelt)

af andersj, Nordjylland, fredag 19. juli, 2019, 14:58 (66 dage siden) @ Jens Hansen

Jernbanen i Danmark er andet end DSB.

Hvis ministeren meldte ud, at fra 2022 kunne der køres eltog til Aarhus, ja så vil der være tog (operatører) som kørte.

I EU sprog vil vi kunne kalde forsinkelser på signal/el for "en teknisk handelshindring"

JH

Den eneste realistiske operatør til at køre til Aarhus er SJ, men de har nok næppe materiel nok i 2022. Ellers skulle der være nogle der anskaffede et lokomotiv og nogle brugte Eurofirma vogne. Fabriksnyt materiel har både Westbahn i Østrig og MTR Express brændt nallerne på, da afskrivningerne er meget høje.

Men selvom Banedanmark gik ud i dag og sagde at der var strøm i 2022 så er der nok alligevel ikke nogle der tør satse store beløb på at det er rigtigt. Risikoen er for stor med de usikkerheder der er pt.

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen