Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DSB tilstand... (Generelt)

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 19/7 2019, 18:46 (1736 dage siden) @ steenth

Konceptet med orange billetter, hvor man nu er begyndt at tage markedsandele tilbage fra de langsomme busser, er da også godt gået.


Som en, som rejser tit over Storebælt, så jeg ikke specielt glad. De har fjernet alle tilbud til faste kunder: 10-turskort, grupperabat, årskort og de henviser til Orange og Orange Fri. Men man skal heldig i lotteriet for at få de billetter til tilfældige priser (dog billige)

Ikke nok med at DSB har fjernet 10-turskort og andre rabatordninger, så har man samtidig også fjernet mulighed for at opnå mængderabat på rejsekortet ved brug over Storebælt - det er ikke noget man har gjort det store ud af at fortælle, for det ødelægger jo lidt af fortællingen omkring Rejsekortet.

DSB angiver selv årsagen til afskaffelse af 10-turskort og tilsvarende rabatordninger, at togene er så fyldte over Storebælt, at det ikke giver nogen mening at giver yderligere rabat for at rejse mellem landsdelene - men man vil godt give en endnu større rabat ved køb af Orange-billetter. DSB er ikke altid lette at gennemskue...

Det eneste man kan være 110% sikker på ved DSB, er at der foretages en 'prisregulering' i januar måned - sjovt nok altid en regulering i opad gående retningen. Det er rent spin at kalde der en regulering, prisstigning er derimod den rette betegnelse.

DSB har udfordringer med deres IT - hvis det var bedre, så jeg have fået besked og service på alle processen. Det sker efterhånden ret hyppigt at de har driftsproblemer med salgssystemerne, hvor man hverken kan bruge app, billetautomater, billetsalg hos 7eleven/DSB eller hjemmeside, da alt er nede. Normalt er der ikke problemer rejsekort... men det jo ikke alle som har. Og da de fik total ny DSB app, så var kaos.... der var mange pendler som have problemer med deres pendlerkort. Og der var også en del problemer med den første fornyelse. Og de have i skiftet gjort det, at dem med for gamle mobiletefoner, ikke kunne bruge deres periodekort til den normale udløb....

Ledelsen ved DSB formår desværre ikke længere at udvikle sin forretning - i stedet udvikler de forretningen hos konkurrenten 'Flixbus', hvilket åbenbart også går rigtig godt, antallet af rejsende med Flixbus stiger kun år for år - mens DSB tilsvarende formår af fjerne flere og flere rejsende. Mon ikke DSBs underdirektør snart har gjort sig fortjent til en bestyrelsespost hos Flixbus - uden hans evner, var selskabet nok ikke der hvor de er i dag - Flixbus skylder manden en stor tak... :-)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak