Advarselslamperne blinker igen ved signalsystemet (Generelt)

af steenth, lørdag 20. juli, 2019, 09:16 (37 dage siden) @ Togbus
redigeret af steenth, lørdag 20. juli, 2019, 09:32

Signalprogrammet fået så meget fokus både intern og ekstern - det er ikke verdens job at lede det. Og der har været udskiftninger i ledelsen i Banedanmark pga. projektet (sidste gang for et halv år siden) - planen hængere bedre sammen end den gjorde tidligere. Men den er ikke perfekt. Der skal revideres i efteråret, når nu man ved mere end man gjorde i efteråret 2018.

Signalprogrammet er da kørt helt i grøften. Problemet er at det ikke er Banedanmarks produkt som er i fokus, men en eller anden drøm om at gøre alting smatere og muligvis øge kapaciteten hvis det virker - når det eventuelt kommer til at virke.

Det virker og allerede i drift i Nordjylland. S-tog har været i drift siden 2016. Roskilde-Køge er forsinket pga. men der kommet i drift i år.... problemet er installation i de nuværende tog, så der er nok til at opretholde driften.

Men liger du ''Togbus" ikke baggrunden for projektet, ligesom du ikke kender hvad der er i drift. Det er en fornyelse af alle sikringsanlæg i et stor hug, da tiden for de mange relæanlæg vil løbe ud. Relæanlæg bruger nu kun på baner, så vil komme til at mangle både dele (produktion af relæer er stoppet for mange år siden i Europa) og mandskab som er uddannet i den teknologi. Og relæ-teknisk giver mange fejl, som man vil undgå. Plus det system, som bruges til fjernstyring er også efterhånden ret gammel.

Et projekt er først løbet af sporet, hvis projektet/leverandøren ikke kan levere noget som kan bruges. De er bagud med installation i nogle togtyper, specielt IC3 - det er den værste problem lige nu. Andre som Lint41 og Desiro går det godt. Der bliver leveret noget som kan bruges i driften!


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

3 rengøring tilbud
Svenska-lok

DSB plakat 1937

DSB plakat 1937
DSB plakat 1937 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen