Deutschland Takt 2030 og forbindelser til Danmark (Generelt)

af Svend @, lørdag 20. juli, 2019, 09:57 (460 dage siden) @ andersj

Det tyske transportministerium har udgivet omløbsplaner til Tyskland køreplan i 2030. Nogle projekter når dog ikke at blive færdige i 2030. Den private database "Grahnert.de" har sat omløbsplanerne i system, og herunder kan de planer for den internationale trafik tyskerne har ses som køreplaner. Der er linket til DK -> DE køreplanerne. For modsat retning tryk "Suche in Gegenrichtung"

København H-Hamburg Hbf (2-times takt)

København H-Berlin Hbf-Berlin Ostbahnhof (2-timers takt)

Aarhus-Hamburg Altona-Nord (2-timers takt)

For Femern-togene er der blot skrevet "DK" ved togtype og ved Aarhus togene er der skrevet "DSB". Altså tyskerne og Deutsche Bahn regner med at Danmark stiller med materiel til forbindelserne.

Der er selvfølgelig tale om mål og der er lang tid til 2030, men umiddelbart er alle projekter der skal kunne realisere disse køreplaner besluttet og finansieret, bortset fra fjerntogsperroner i Flensburg Weiche. Der er tale om elektrificering og udbygning Puttgarden-Lübeck, elektrificering og hastighedsopgradering Lübeck-Bad Kleinen samt en forbindelseskurve udenfor Bad Kleinen mod Schwerin.

.
Med 230 km/t kan "DK" også betyde, at materiellet er godkendt til kørsel i Danmark.
Men i øjeblikket gætter alle og tiderne kan meget vel ændres (flere gange) inden vi når til 2029 :-) Der skal jo også tages højde for kørsel med regionaltog fra Lübeck/Burg Fehmarn mod Danmark, kørsel med godstog og den øvrige trafik i Danmark i det hele taget :-) :-)

--
Svend

[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Danske privatbaner

Læs historien om:
Horsens - Tørring Banen


Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen