Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Advarselslamperne blinker igen ved signalsystemet (Generelt)

af Frank Poulsen, 20/7 2019, 10:11 (1713 dage siden) @ steenth

Så vidt jeg har forstået var udsættelsen på Sjælland IKKE manglende togsæt, men en sikkerhedsmæssig brist der blev opdaget der skulle styr på... Men ellers giver jeg dig ret.

Men helt generelt er jeg nogle gange lidt imod den der terminologi der hersker i samfundet (og ikke kun i forbindelse med signalteknik), men noget er gammelt og skal skiftes... Hvis det er godt nok hvorfor så skifte... Argumentet er at det ikke produceres og ikke uddannes personale der kan håndtere det. Så er det vel egentlig mere problemet end at det er gammelt... Et cykelhjul har eksisteret i mange mange mange år, men det er nu stadig et cykelhjul... Hvis man kan sige det sådan. Hvis relæerne var blevet holdt ved lige og udskiftet og personale holdt ved lige og nyuddannet kan jeg ikke se hvad der egentlig havde været galt med den teknologi... Problemet er nok snarere at man for 20-30 år siden begyndte at tænke edb og så tænkte man det går stærkt vi uddanner ikke nye folk i det gamle osv. Det er som om man næsten skal opfinde den dybe tallerken på ny...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak