Deutschland Takt 2030 og forbindelser til Danmark (Generelt)

af mikedk2100, København Ø, lørdag 20. juli, 2019, 12:01 (94 dage siden) @ ThomasLarsen

Med en rejsetid på 2:39 til Hamborg, tror jeg godt at man kan nedlægge alt flytrafik dertil.

Men 4:39 til Berlin er en lidt anden størrelse.
Såvidt jeg husker, skal man under 3 timer, for at "vinde" over flytrafikken.

Men toget har jo selvfølgelig den fordel, at man samler passagerer op flere steder.
Så hvis man tager f.eks 50% fra CPH til Berlin. Og så ligger det til som mellemstationerne giver.
Så kunne man nok få en ret høj belægning på den rute.

Hvorfor var det man stoppede med de direkte Kbh-Berlin tog for nogle år siden? Var det ikke mere fordi, at ICE-TD skulle skrottes end det var pga manglende passagerer?

Og ja, de 3 timer er tommelfingerreglen, men SJ har gjort det meget godt mellem Stockholm og Malmø (og omvendt), selvom de er 4½ time om turen.

Mvh
Michael


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Snabbtåg för 250 km/t
Snabbtåg för 250 km/t
Tomas Larsson har skrevet denne artikel (på svensk) om nye højhastighedstog til DSB samt om den tekniske udvikling af højhastighedstog i Tyskland. Læs bl.a. om de nye Vectron lokomotiver og hvor man får mest for pengene.


 Læs artiklen 

Jernbanebøger

IC3
IC3
Pris 200,- kr.
 Læs mere 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen