Advarselslamperne blinker igen ved signalsystemet (Generelt)

af Togbus, Foldingbro, lørdag 20. juli, 2019, 12:47 (64 dage siden) @ steenth

Men liger du ''Togbus" ikke baggrunden for projektet, ligesom du ikke kender hvad der er i drift. Det er en fornyelse af alle sikringsanlæg i et stor hug, da tiden for de mange relæanlæg vil løbe ud. Relæanlæg bruger nu kun på baner, så vil komme til at mangle både dele (produktion af relæer er stoppet for mange år siden i Europa) og mandskab som er uddannet i den teknologi. Og relæ-teknisk giver mange fejl, som man vil undgå. Plus det system, som bruges til fjernstyring er også efterhånden ret gammel.

Et projekt er først løbet af sporet, hvis projektet/leverandøren ikke kan levere noget som kan bruges. De er bagud med installation i nogle togtyper, specielt IC3 - det er den værste problem lige nu. Andre som Lint41 og Desiro går det godt. Der bliver leveret noget som kan bruges i driften!

Du gør regning uden vært. Kender aldeles godt argumentationen for signalprojektet.

1) relæanlæg kan godt vedligeholdes. I sin tid, da Østerport S-bane ofte havde signalproblemer begyndte man at rense ("vaske") relæerne og så virkede de ganske fortræffeligt.
2) endnu har projektet kun leveret "brugeligt" resultat på S-banen og nord for Lindholm. Begge steder med store begrænsninger i anvendt materiel og vi har endnu til gode at se den fleksible integration mellem signalprojekt og togtyper. Signalprojektet er jo i praksis og blevet til et "togprojekt" fordi de eksisternede tog ikke lader sig bruge med signalprojektet uden uforholdsmæssig store investeringer - det vetyder jo sådan set at man bygger en ny jernbane, ikke kun et nyt signalsystem. Det var ikke meningen oprindeligt.
3) men det er jo 13 år siden Bdk valgte at satse på én hest. Fint nok, men det betyder at de eksisterende signalanlæg jo ikke er blever fornyet i en meget lang periode og hvis man skulle agere djævlens advokat må man jo sige at de "udtjente" signalsystemer har fungeret fantastisk, i betragtning af, at de jo ikke duede i 2006.
4) Hvis det kun er "kan bruges" så har du en meget lav succestærskel. Jeg ville ikke stole på dig som leverandør eller projektleder, for selvfølgelig er et projekt løbet af sporet når tidsplanen ikke holdes og man kun leverer halvt færdige og ufleksible løsninger.

Kort sagt mener jeg at du fremkommer med amatørbetragtninger på baggrund af tæt afskrift af hvad Banedanmark rapporterer, men det er ingen nyhed :-|

--
- busser når det er billigst


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Lokomotivfabrikker

DSB plakat 1949

DSB plakat 1949
DSB plakat 1949 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 

Lokomotivfabrikker

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen